לכל אחד יש סגנון ניהולי משלו.
הסגנון הניהול הוא המשפיע העיקרי על האופן שבו אנו מתקשרים עם אנשים, עם העובדים, עם העמיתים שלנו,
על האופן שבו אנו מקבלים החלטות, מתמודדים עם אתגרים.
הסגנון הוא נגזרת של האופי, הערכים, החוזקות, התכונות, תפיסות ועוד.
אז איזה סוג מנהל את.ה?
איזה סגנון ניהול מותאם לך?
פרופ' יצחק אדיג'ס, מומחה עולמי לייעוץ ארגוני, פיתח שיטה שבה הוא מאבחן 4 סוגי סגנונות ניהול מרכזיים,
עם כי בכולנו יש את כלל הסגנונות לכל מנהל יש סגנון מסוים שבולט.
P – producer
יצרני, ביצועיסטי -מנהל זה הוא משימתי, מעשי, מסור ופרקטי.
בסגנון ניהול זה יושם דגש על התוכן, פחות על נראות. זהו מנהל מסור, משקיען, וורקוהוליק.
אצל מנהל זה העבודה היא חייו, הוא עסוק כל הזמן,
הוא זה שיסתער על משימות,
נמצא שעות רבות בעבודה,
נוטה לבצע הכל בעצמו ולא מאציל סמכויות.
חושב לטווח הקצר ומתפקד היטב במצבי לחץ.
העובדים של מנהל זה הם עובדי לך תביא. כמו כן הוא אוהב לעבוד עם ביצועיסטים, אין לו סבלנות לאחרים.
A – adminstrator
מנהלן, מוציא לפועל – בירוקרט, תכליתי, יסודי, ומסודר.
זה הוא המנהל שיעבוד באופן שיטתי. איטי, מחושב, שמרני.
עסוק בבקרה ופיקוח, אוהב שיש “שקט” ארגוני סביבו ובעבודה,
משתדל לעקוב ולקיים החלטות קיימות.
העובדים של מנהל כזה הם פקידים, בירוקרטים, אנשי מספרים, תיאוריות וגישות, הוא יעדיף לא לעשות, העיקר לא לטעות.
E – enterprenuer
יזם, יוצר רעיונות חדשים – איש חזון, יצירתי, תזזיתי.
מנהל זה תמיד יראה דברים לפני כולם, הוא נוטה לחולמנות. זה המנהל בעל הכי הרבה רעיונות חדשניים.
הוא כריזמטי, מלהיב, מרגש, זקוק לאווירה שוקקת חיים ומלאת אקשן.
עם זאת, בעל יכולות ביצוע נמוכות ונטייה לווכחנות יתר.
העובדים של מנהל זה צריכים להפרות אותו אבל אוי להם אם יתווכו אתו,
לא יהיה לו סבלנות לשכנע אותם, הוא ירוץ, יעוף, מי שלא יעוף אתו לא יהיה סביבתו.
I integrator
מגשר, אינטגרטור – מגשר בין בני אדם ובין סגנונות עבודה שונים.
ער לפוליטיקה הארגונית, מקשיב לאחרים ומתאים את עצמו לדעת הרוב.
מסוגל לראות את התמונה הארגונית הכוללת ולאחד מספר סגנונות.
יודע להשכין שלום, לגבש הסכמה ולהרגיע ויכוחים. נוהג להתפשר, אוהב שדבריו מקובלים בקרב אחרים.
טיפוס רגיש, מבין וחלקלק. שם דגש על יחסים בינאישיים, חשוב לו להיות במרכז העניינים ולהשפיע.
העובדים של מנהל צריכים להיות צייתנים, מסכימים לדרך הארגונית, ללכת בדרך הארגונית.
זיהוי סגנון הניהולי שלך ואבחנו מאפשר לדעת איך לפעול בהתאם למצבים בהם אתם נתקלים.
יתכנו מצבים שבהם סגנון הניהול המובהק שלך אינו תואם, כאן יש חשיבות גדולה לשיתופי פעולה בין מנהלים בארגון,
חשיבות גדולה לגמישות הנדרשת לגיוס סגנון ניהול אחר לתקופה מסוימת.
רוצים ללמוד איך?
צרו קשר